Imago

Imago is het beeld dat anderen hebben van u, van uw onderneming of van uw organisatie. Imago is voor mij een goed verhaal op een aansprekende manier verteld.

Imago betekent voor mij daarom imagostrategie én imagobeheer.

Vanuit de inhoud van uw verhaal planmatig, bewust en continu werken aan het fundament onder uw imago. En vanuit de vorm van uw verhaal voortdurend werken aan een passende presentatie van dat verhaal.

Uw omgeving is volop in beweging, zo ook uzelf en uw organisatie. Daarom vertaal ik uw imago ook continu in nieuwe communicatieconcepten en maak ik actief gebruik van social media. Ook toets ik de uitkomsten voortdurend aan onze uitgangspunten: uw verhaal, uw boodschappen, uw imago. Zo nodig stellen we die dan bij.

Dit is een boeiend proces dat nooit ophoudt.

Een positief imago heeft altijd een sterk inhoudelijk verhaal. Daar begin ik dus ook mee en dat ik breng dat samen met u in kaart. Ik definieer het en leg het vast in een tekst (en soms in beeld) die uw doelgroepen direct begrijpen.

Vervolgens vertaal ik dat verhaal in concrete boodschappen. Zo zorgen we er samen voor dat de communicatie die voortvloeit uit uw verhaal uw autoriteit bevestigt – als persoon, als onderneming of als organisatie. Maar ook dat we met die communicatie verbinden, verklaren en vertrouwen wekken.

Na de inhoud komt dan de vorm van het verhaal: hoe gaan we dat vertellen? Welke manier is het meest effectief? Ik heb jarenlang ervaring met de vertaling van complexe verhalen in begrijpelijke, concrete en effectieve boodschappen. Het is mijn specialiteit, en als voormalig professioneel tekstschrijver en journalist is het ook jarenlang mijn vak geweest.

In mijn training, hoe een verhaal te vertellen, pleit ik altijd voor heldere, korte boodschappen, aangevuld met concrete praktijkvoorbeelden. Dat is een strategie die werkt.

Onder de button ‘Diensten’ vindt u concreet wat ik voor u kan doen.

Webontwerp: Dedato Ontwerpers