Imago bouwen, onderhouden, herstellen

Tags: , , , , , , , , , ,

Imago bouwen, onderhouden en herstellen

Bouwen, onderhouden en herstellen van een imago is sinds 2002 de kernactiviteit van Albert Roele (Roele Imagobeheer®). Doel van elk imago is dat het bijdraagt aan vestiging en behoud van de autoriteit van een persoon, bedrijf of organisatie. Dat werkt alleen wanneer het ‘verhaal’ eronder deugt.

Centraal staat daarom dat ‘verhaal’ – en daarvan afgeleid, de juiste boodschap(pen). Het moet inhoudelijk deugen zodat iedereen die dat verhaal hoort, ziet of leest daaraan het juiste beeld, het juiste imago koppelt.

Wanneer dat verhaal authentiek is en de passie van de betrokkene weergeeft, moet het ook tegen een stootje kunnen. Vandaar dat regelmatig onderhoud een absolute vereiste is. Belangrijk is dan wel dat de betreffende persoon, onderneming of organisatie dit verhaal ook op een passende manier vertelt.

De omgeving van de persoon, onderneming of organisatie in kaart brengen, die voortdurend analyseren en de resultaten daarvan continu doorvertalen naar uw verhaal, boodschap en imago. Daar draait alles om in dit product. Het is van essentieel belang bij de bouw, het onderhoud en eventueel herstel van een beschadigd of slecht onderhouden imago.

Denk dan aan zaken als: wat beweegt de stakeholdergroepen? Waar zit hun emotie? Wat is hun standpunt? Hoe vertalen we de communicatieboodschappen en voorbeelden in een taal die bij hen aankomt? En welk communicatiekanaal is daarvoor het beste?

Albert heeft zowel inhoudelijk (het verhaal zelf) als voor de manier waarop u dat verhaal vertelt (presentatietraining) zijn eigen methodiek ontwikkelt in de loop der jaren. In de aparte producten ‘Verhaal’  en ‘Presenteren’ op de dienstenpagina van deze website leest u hoe hij dat doet.

Leave a Reply

Webontwerp: Dedato Ontwerpers